Wat voor soort konijn is dit?

Hallo,
5 à 6 jaar geleden hebben wij op een kinderboerderij dit lieve konijntje gekocht. Alleen we weten niet welke soort het is. Ook gedraagt ze zich af en toe een beetje 'apart' iets wat onze vorige konijnen niet deden. De laatste tijd is ze opeens heel tam geworden, anders dan was ze een beetje schrikachtig enzo maar nu huppel ze vrolijk naar je toe.
Ook maakt ze een soort knorrend geluidje, maar niet van irritatie denk ik. Ze loopt ook de hele tijd rondjes om je heen. En soms dan maakt ze opeens een, het lijkt wel spastische, sprong in de lucht. Hierbij lijkt het alsof ze haar hele lichaam schud ( net als een natte hond )
Ik wil graag weten welke soort het is, en of er vertoonde gedrag wel vaker voorkomt.

Alvast bedankt ;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen idee wat het is maar hij is zoooooooo schattig!!!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha dankje, het is echt een schat van een dier ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk beestje!!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Punky!

Het beste antwoord

Dit is een gewoon voskonijn.
De capriolen die hij uithaalt in de vorm van gek springen en knorren doet elk konijn alleen mss niet zo vaak als die van jou.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Voskonijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Neem eens contact op met Konino (zie link) zij zijn gespecialiseerd wat konijnenrassen betreft.
Ik heb jullie konijn niet kunnen terug vinden in de lijst maar op de google afbeelding pagina stond dat konijn er wel bij en toen ik er op klikte kwam ik op de site van Konino terecht dus ik vermoed dat zij het wel kennen.

Succes ermee en geef die schattige langoor een dikke knuffel van me!

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik gokte ook op een voskonijn maar als je het zeker wil weten zou ik toch contact opnemen met een konijnenkenner hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet welk ras het is, maar die gekke sprongen enzo zijn meestal omdat ze blij zijn. Mijn cavia`s deden toen ze wat jonger waren precies hetzelfde